20.1.17. звертатисядосуду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, уразі,якщоуплатникаподатків,якиймає податковий борг, відсутнємайнота/абойогобалансовавартістьменшасуми податковогоборгу,та/аботакемайнонеможебутиджерелом погашення податкового боргу;
20.1.18. звертатися до суду щодостягненнякоштівплатника податків, якиймаєподатковийборг,зрахунківубанках, обслуговуючих такого платника,на суму податкового боргу або його частини;
20.1.19. звертатисядосудущодостягненняздебіторів платникаподатків,щомаєподатковийборг,сумдебіторської заборгованості,строкпогашення якої настав та право вимоги якої переведенонаорганидержавноїподатковоїслужби,урахунок погашення податкового боргу такого платника податків;
20.1.20.виключено;
20.1.21. складати стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків -юридичнихосібпротоколи про адміністративні правопорушення в порядку, визначеному законом;
20.1.22. виноситипостановиусправахпро адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
20.1.23. у випадках виявлення порушення вимог податковогота іншогозаконодавстваУкраїни,контрользадотриманнямяких покладено наконтролюючіоргани,надсилатиплатникамподатків письмовізапитищодонаданнязасвідченихналежним чином копій документів;
20.1.24. вимагати відплатниківподатків,діяльністьяких перевіряється,припиненнядій,якіперешкоджаютьздійсненню законнихповноваженьслужбовими(посадовими)особамиорганів державноїподатковоїслужби,усуненнявиявленихпорушень податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладенонаорганидержавної податкової служби та контролювати виконаннязаконнихвимог службових(посадових)осіборганів державної податкової служби;
20.1.25. користуватисяу службових справах засобами зв'язку, якіналежатьплатникамподатків,зїхдозволуабодозволу посадових осіб таких платників;
20.1.26. залучати,у разі необхідності,фахівців, експертів та перекладачів;
20.1.27. визначати у визначених цимКодексомвипадкахсуми податкових та грошових зобов'язань платників податків;
20.1.28. застосовуватидоплатниківподатківфінансові (штрафні) санкції,стягувати до бюджетівтадержавнихцільових фондівсумигрошовихзобов'язаньта/абоподатковогоборгуу випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати сумипростроченоїзаборгованостісуб'єктагосподарювання перед державою (Автономною Республікою Крим читериторіальноюгромадою міста)закредитом(позикою),залученимдержавою(Автономною РеспублікоюКримчитериторіальноюгромадоюміста)абопід державну(місцеву)гарантію,атакожзакредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом;
20.1.29. здійснюватиконтрользадодержаннямпорядку проведенняготівковихрозрахунківзатовари(послуги),за наявностісвідоцтвпродержавнуреєстраціюсуб'єктів підприємницькоїдіяльності,ліцензійнапровадженнявидів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до законів,знаступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів;
20.1.30. одержуватибезоплатнонеобхіднівідомостідля веденняЄдиногореєструподатковихнакладних,формування інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб -платників податківвідплатниківподатків,атакожНаціонального банку України та його установ - про сумидоходів,виплаченихфізичним особам,іутриманихзнихподатківтазборів(обов'язкових платежів),відорганів,уповноваженихпроводитидержавну реєстраціюсуб'єктів,атакожвидавати ліцензії на провадження видівгосподарськоїдіяльності,щопідлягаютьліцензуванню відповіднодозакону,-про видачу таких свідоцтв про державну реєстрацію та ліцензійсуб'єктамгосподарськоїдіяльності,від органів внутрішніх справ - про громадян, які прибули на проживання до відповідного населеного пункту чи вибули з нього,від відділів державноїреєстраціїактів цивільного стану - про фізичних осіб, які померли;
20.1.31. одержувати безоплатно відмитнихорганівщомісяця звітніданіпроввезеннянамитну територію України імпортних товарів і справляння при цьому податків тазборівтаінформацію проекспортно-імпортніоперації,щоздійснюютьрезидентиі нерезиденти,заформою,погодженоюзДержавноюподатковою адміністрацієюУкраїни,тавідорганівстатистики-дані, необхіднідлявикористанняїхупроведенніаналізу фінансово-господарськоїдіяльностіпідприємств,установ, організацій усіх форм власності;
20.1.32. надавативідстроченнятарозстроченнягрошових зобов'язаньабоподаткового боргу,а також приймати рішення про списання безнадійного боргу в порядку, передбаченому законом;
20.1.33. застосовувати до фінансових установ,які неподали відповідниморганамдержавноїподатковоїслужби в установлений законом строк повідомленьпровідкриттяабозакриттярахунків платників податків або розпочали здійснення видаткових операцій за рахунком платника податків до отримання повідомленнявідповідного органудержавноїподаткової служби про взяття рахунку на облік в органах державної податкової служби, фінансові (штрафні) санкції у встановленому цим Кодексом розмірі;
20.1.34. за несвоєчасне виконання установами банків та іншими фінансово-кредитними установами рішень суду та дорученьплатників податківпро сплату податків та зборів стягувати з установ банків таіншихфінансово-кредитнихустановпенюзакожнийдень прострочення(включаючиденьсплати)упорядкутарозмірах, встановлених законами України щодо таких видів платежів;
20.1.35. надавати інформацію зДержавногореєструфізичних осіб - платників податків іншим органам державної влади та органам фондів загальнообов'язковогодержавногосоціальногострахування відповідно до закону;
20.1.36. звертатися у випадках,передбачених законом до суду щодо застосування санкцій,пов'язаних із забороною організаціїі проведення азартних ігор на території України;
20.1.37. приймати рішення про зміну основного місця обліку та переведення великих платників податків на облікуспеціалізовані органидержавноїподатковоїслужбитазніматиїхз обліку і переводити до інших органів державної податкової служби;
20.1.38. звертатисядосудущодонарахуваннятасплати податковихзобов'язань,коригуваннявід'ємного значення об'єкта оподаткуванняабоіншихпоказниківподатковоїзвітностіу результаті застосування звичайних цін;
20.1.39. отримувативіднотаріусівнаписьмовізапити інформаціюпровступфізичноїособиуправаспадкоємцяіз обов'язковимзазначеннямповнихданих про таку особу (прізвище, ім'я,по батькові, номер та серія паспорта, рік народження, місце проживання тощо) та відомості про майно (нерухоме,рухоме,кошти тощо), отримане за спадком;
20.1.40. звертатися до суду з заявою про вилучення оригіналів первиннихфінансово-господарськихта бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом.
Права, передбаченіпідпунктами20.1.1-20.1.11, 20.1.23-20.1.26,20.1.29-20.1.31,надаютьсяпосадовимособам органівдержавноїподатковоїслужби,аправа,передбачені підпунктами 20.1.12-20.1.22, 20.1.27-20.1.28, 20.1.32-20.1.40 цієї статті,надаються головам державнихподатковихадміністраційі начальникам державних податкових інспекцій та їх заступникам.
Стаття 21. Обов'язки і відповідальність посадових осіб контролюючих органів
21.1. Посадові особи контролюючих органів зобов'язані:
21.1.1. дотримуватися Конституції України ( 254к/96-ВР )та діяти виключно у відповідностізцим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами;
21.1.2. забезпечуватисумлінневиконанняпокладенихна контролюючі органи функцій;
21.1.3. забезпечуватиефективнуроботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень;
21.1.4. не допускати порушень правтаохоронюванихзаконом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій;
21.1.5. коректнотауважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів,не принижувати їх честі та гідності;
21.1.6. недопускатирозголошенняінформаціїзобмеженим доступом,що одержується,використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи;
21.1.7. надавати органам державної влади та органам місцевого самоврядування на їх письмовий запит відкриту податкову інформацію в порядку, встановленому законом.
21.2. За невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків посадові особи контролюючих органів несуть відповідальність згідно із законом.
21.3. Шкода,завдананеправомірнимидіямипосадовихосіб контролюючихорганів,підлягаєвідшкодуваннюза рахунок коштів державного бюджету, передбачених таким контролюючим органам.
Стаття 22. Об'єкт оподаткування
22.1. Об'єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина,обороти з реалізації товарів (робіт, послуг),операції з постачання товарів (робіт,послуг)таінші об'єкти,визначеніподатковимзаконодавством,з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку.
Стаття 23. База оподаткування
23.1. Базоюоподаткуваннявизнаютьсяконкретнівартісні, фізичні або інші характеристики певного об'єкта оподаткування.
База оподаткування-цефізичний,вартіснийчиінший характернийвираз об'єкта оподаткування,до якого застосовується податкова ставка і який використовуєтьсядлявизначеннярозміру податкового зобов'язання.
23.2. Базаоподаткуванняіпорядокїївизначення встановлюються цим Кодексом для кожного податку окремо.
23.3. У випадках,передбаченихцимКодексом,одиноб'єкт оподаткуванняможе утворювати кілька баз оподаткування для різних податків.
23.4. Увипадках,передбаченихцимКодексом,конкретна вартісна,фізичнаабоіншахарактеристикапевногооб'єкта оподаткування може бути базою оподаткування для різних податків.
Стаття 24. Одиниця виміру бази оподаткування
24.1. Одиницею виміру бази оподаткування визнається конкретна вартісна,фізичнаабо інша характеристика бази оподаткування або її частини, щодо якої застосовується ставка податку.
24.2. Одиницявимірубазиоподаткуванняєєдиноюдля розрахунку і обліку податку.
24.3. Однійбазіоподаткуванняповиннавідповідатиодна одиниця виміру бази оподаткування.
Стаття 25. Ставка податку
25.1. Ставкою податку визнається розмір податкових нарахувань на (від) одиницю (одиниці) виміру бази оподаткування.
Стаття 26. Базова (основна) ставка податку
26.1. Базовою (основною) ставкою податку визначається ставка, що визначена такою для окремого податку відповідним розділом цього Кодексу.
26.2. Увипадках,передбаченихцимКодексом,підчас обчислення одного і того самого податкуможутьвикористовуватися декілька базових (основних) ставок.
Стаття 27. Гранична ставка податку
27.1. Граничноюставкоюподатку визнається максимальний або мінімальний розмір ставки запевнимподатком,встановленийцим Кодексом.
Стаття 28. Абсолютна та відносна ставки податку
28.1. Абсолютною(специфічною)єставка податку,згідно з якою розмірподатковихнарахуваньвстановлюєтьсяякфіксована величина стосовно кожної одиниці виміру бази оподаткування.
28.2. Відносною(адвалорною)визнаєтьсяставкаподатку, згіднозякоюрозмірподатковихнарахуваньвстановлюєтьсяу відсотковомуабо кратному відношенні до одиниці вартісного виміру бази оподаткування.
Стаття 29. Обчислення суми податку
29.1. Обчислення суми податкуздійснюєтьсяшляхоммноження базиоподаткуваннянаставкуподаткуіз/беззастосуванням відповідних коефіцієнтів.
29.2. Специфічніставки,фіксованіставкитапоказники, встановленіцимКодексомувартісномувимірі, підлягають індексації в порядку, визначеному цим Кодексом.
Стаття 30. Податкові пільги
30.1. Податкова пільга -передбаченеподатковимтамитним законодавствомзвільненняплатникаподатківвід обов'язку щодо нарахування та сплати податку тазбору,сплатанимподаткута зборув меншому розмірі за наявності підстав,визначених пунктом 30.2 цієї статті.
30.2. Підставами для надання податкових пільг єособливості, щохарактеризуютьпевнугрупуплатниківподатків,видїх діяльності,об'єктоподаткуванняабохарактертасуспільне значення здійснюваних ними витрат.
30.3. Платникподатківвправівикористовуватиподаткову пільгузмоментувиникненнявідповіднихпідставдляїї застосування і протягом усього строку її дії.
30.4. Платникподатківвправівідмовитися від використання податкової пільги чи зупинити її використання на один або декілька податковихперіодів,якщоіншенепередбаченоцимКодексом. Податкові пільги,не використані платникомподатків,неможуть бутиперенесеніна інші податкові періоди,зараховані в рахунок майбутніхплатежівзподатківтазборівабовідшкодованіз бюджету. 30.5. Податковіпільги,порядоктапідставиїхнадання встановлюютьсязурахуваннямвимогзаконодавстваУкраїнипро захистекономічноїконкуренції виключно цим Кодексом,рішеннями Верховної Ради Автономної РеспублікиКримтаорганівмісцевого самоврядування, прийнятими відповідно до цього Кодексу.
30.6. Сумиподаткутазбору,несплаченісуб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, обліковуютьсятакимсуб'єктом-платникомподатків.Облік зазначенихкоштів ведеться в порядку ( 1233-2010-п ), визначеному Кабінетом Міністрів України.
30.7. Контролюючіорганискладаютьзведенуінформацію про сумиподатковихпільгюридичнихосібтафізичнихосіб- підприємців та визначають втрати доходів бюджету внаслідок надання податкових пільг.
30.8. Контролюючі органи здійснюють контроль заправильністю наданнятаоблікуподатковихпільг,атакожїхцільовим використанням,занаявностізаконодавчоговизначеннянапрямів використання(щодоумовнихподатковихпільг)тасвоєчасним поверненням коштів,не сплаченихдобюджетувнаслідокнадання пільги,у разі її надання на поворотній основі. Податкові пільги, використанінезапризначеннямчинесвоєчасноповернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України.
30.9. Податкова пільга надається шляхом:
а) податковоговирахування(знижки),щозменшуєбазу оподаткування до нарахування податку та збору;
б) зменшенняподатковогозобов'язанняпіслянарахування податку та збору;
в) встановлення зниженої ставки податку та збору;
г) звільнення від сплати податку та збору.
Стаття 31. Строк сплати податку та збору
31.1. Строком сплати податку та збору визнаєтьсяперіод,що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днемстроку,протягомякоготакий податок чи збір повинен бути сплаченийупорядку,визначеномуподатковимзаконодавством. Податокчизбір,щонебувсплаченийувизначенийстрок, вважається не сплаченим своєчасно.
Момент виникнення податкового обов'язку платника податків,у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
31.2. Строксплатиподаткутазборуобчислюється роками, кварталами,місяцями,декадами,тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися.
31.3. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства длякожногоподаткуокремо.Зміна платникомподатку,податковим агентом або представником платника податкучиконтролюючиморганомвстановленогострокусплати податкута збору забороняється,крім випадків,передбачених цим Кодексом.
Стаття 32. Зміна строку сплати податку та збору
32.1. Змінастроку сплатиподаткутазборуздійснюється шляхомперенесення встановленого податковим законодавством строку сплати податку та збору або його частини на більш пізній строк.
32.2. Зміна строку сплати податку здійснюється у формі: відстрочки;
розстрочки;
податкового кредиту.
32. Зміна строку сплати податку не скасовує діючого і не створює податкового обов'язку.