50.1. Уразіякщоумайбутніхподатковихперіодах(з урахуваннямстроківдавності,визначенихстаттею102цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім митної декларації або обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такоїподатковоїдеклараціїзаформою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової деклараціїзабудь-якийнаступнийподатковий період,протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
Платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний:
а) абонадіслатиуточнюючийрозрахунокісплатитисуму недоплатиташтрафурозмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, уякомувиявленофактзаниженняподатковогозобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язанняз цього податку.
Якщо післяподачідеклараціїзазвітнийперіодплатник податків подаєновудеклараціюзвиправленимипоказникамидо закінченняграничногострокуподаннядекларації за такий самий звітнийперіод,тоштрафи,визначеніуцьомупункті,не застосовуються.
50.2. Платникподатківнемаєправаподаватиуточнюючий розрахунок до податкової декларації,поданої за період,якийна датуподанняуточнюючогорозрахункуперевіряєтьсявідповідним контролюючим органом.
50.3. Уразіякщоплатникподатківподаєуточнюючий розрахунокдоподатковоїдекларації,поданоїзаперіод,що перевірявся,відповіднийконтролюючийорганмаєправона проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.
51.1. Податковийагентзобов'язанийподаватиустроки, встановлені цимКодексомдляподатковогокварталу,податковий розрахуноксумдоходу,нарахованого(сплаченого)накористь платників податків,а також сум нарахованого та утриманого зних податку органу державної податкової служби за місцем свого обліку.
51.2. У визначених цим Кодексом випадках розрахунки подаються в електронному вигляді.
ГЛАВА 3. ПОДАТКОВІ КОНСУЛЬТАЦІЇ
Стаття 52. Податкова консультація
52.1. За зверненнямплатниківподатківконтролюючіоргани безоплатнонадають консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства.
52.2. Податкова консультація маєіндивідуальнийхарактері можевикористовуватися виключно платником податків,якому надано таку консультацію.
52.3. За вибором платника податків консультаціянадаєтьсяв усній або письмовій формі.
52.4. Консультаціїнадаютьсяорганомдержавноїподаткової служби або митним органом,в якому платник податків перебуваєна обліку,абовищиморганом державної податкової служби або вищим митним органом, якому такий орган адміністративно підпорядкований, атакожцентральниморганомдержавноїподатковоїслужбиабо спеціально уповноваженим центральним органомвиконавчоївладив галузі митної справи.
52.5. Контролюючіорганимаютьправо надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.
Стаття 53. Наслідки застосування податкових консультацій
53.1. Не може бути притягнутодовідповідальностіплатника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, наданої у письмовій формі, зокрема на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація була змінена або скасована.
53.2. Виключено.
53.3. Платник податків може оскаржити до суду як правовий акт індивідуальної дії податковуконсультаціюконтролюючогооргану, викладенувписьмовійформі,яка,надумкутакогоплатника податків,суперечить нормам або змістувідповідногоподаткучи збору.
Визнання судомтакоїподатковоїконсультаціїнедійсноює підставою для надання нової податкової консультації зурахуванням висновків суду.
ГЛАВА 4. ВИЗНАЧЕННЯ СУМИ ПОДАТКОВИХ ТА/АБО ГРОШОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ ПЛАТНИКА ПОДАТКІВ, ПОРЯДОК ЇХ СПЛАТИ ТА ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ
Стаття 54. Визначення сум податкових та грошових зобов'язань
54.1. Крім випадків,передбачених податковим законодавством, платникподатківсамостійнообчислюєсумуподатковогота/або грошовогозобов'язаннята/абопені,якузазначає у податковій (митній)деклараціїабоуточнюючомурозрахунку,щоподається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
54.2. Грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку,щопідлягаєутриманнютасплаті(перерахуванню)до бюджетувразінарахування/виплатидоходуна користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом абоплатникомподатку,якийотримуєдоходи не від податкового агента,вмоментвиникненняподатковогозобов'язання,який визначається за календарною датою,встановленою розділом IV цього Кодексу дляграничногострокусплатиподаткудовідповідного бюджету.
54.3. Контролюючийорганзобов'язанийсамостійно визначити суму грошових зобов'язань,зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодуваннята/абозменшеннявід'ємногозначенняоб'єкта оподаткування податком на прибуток абовід'ємногозначеннясуми податкунадоданувартість платника податків,передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: 54.3.1. платникподатківнеподаєвустановленістроки податкову (митну) декларацію;
54.3.2. даніперевірокрезультатівдіяльностіплатника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань,заявленихуподаткових(митних)деклараціях, уточнюючих розрахунках;
54.3.3. згідно з податковим та іншимзаконодавствомособою, відповідальноюзанарахуваннясумподатковихзобов'язаньз окремого податку абозбору,застосуванняштрафних(фінансових) санкційтапені,утомучислізапорушенняусфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
54.3.4. рішеннямсуду,щонабралозаконноїсили,особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;
54.3.5. даніперевірокщодоутриманняподатківу джерела виплати,в тому числі податкового агента,свідчать про порушення правилнарахування,утриманнята сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
54.3.6. результатимитногоконтролю,отриманіпісля закінченняпроцедуримитногооформленнятавипускутоварів, свідчатьпрозаниженняабозавищенняподатковихзобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
54.4. У разі надходження від уповноважених органівіноземних державдокументальнопідтвердженихвідомостейщодокраїни походження,вартісних,кількісних або якісних характеристик, які маютьзначення для оподаткування товарів і предметів при ввезенні (пересиланні) на митну територію України або територію спеціальної митноїзониабовивезенні(пересиланні)товарів і предметів з митної території України або територіїспеціальноїмитноїзони, яківідрізняютьсявід задекларованих під час митного оформлення, митний орган має право самостійно визначити базу оподаткуваннята податковізобов'язанняплатникаподатків шляхом проведення дій, визначених пунктом54.3цієїстатті,напідставівідомостей, зазначених у таких документах.
54.5. Якщозгіднознормамицієїстаттісумагрошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність,достовірність і повноту нарахування такої суми,проте несе відповідальність засвоєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку,встановленому цим Кодексом.
Стаття 55. Скасування рішень контролюючих органів
55.1. Податковеповідомлення-рішенняпровизначеннясуми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючогооргануможебутискасованеконтролюючим органом вищого рівня під час проведення процедурийогоадміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.
Процедура адміністративногооскарженнярішеньорганів державної податкової служби є дворівневою.
55.2. Контролюючими органами вищого рівня є:
Державна податковаадміністраціяУкраїни-длядержавних податкових адміністрацій в Автономній РеспубліціКрим,областях, містахКиєвітаСевастополі,якіу свою чергу є контролюючими органами вищого рівня для державних податкових інспекцій;
спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі митної справи - для інших митних органів.
Стаття 56. Оскарження рішень контролюючих органів
56.1. Рішення,прийнятіконтролюючиморганом,можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
56.2. У разі коли платник податківвважає,щоконтролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межіповноважень контролюючого органу,встановлених цим Кодексом абоіншимизаконамиУкраїни,вінмаєправозвернутисядо контролюючогоорганувищогорівня із скаргою про перегляд цього рішення.
56.3. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважаєзапотрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарнихднів,щонастаютьза днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до державнихподатковихадміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Скарги нарішеннядержавнихподатковихадміністраційв Автономній Республіці Крим,областях, містах Києві та Севастополі подаються до Державної податкової адміністрації України.
56.4. Підчаспроцедуриадміністративногооскарження обов'язокдоведеннятого,щобудь-якенарахування,здійснене контролюючим органом увипадках,визначенихцимКодексом,або будь-якеіншерішенняконтролюючогооргануєправомірним, покладається на контролюючий орган.
56.5. Платникподатківодночаснозподаннямскарги контролюючомуорганувищогорівнязобов'язанийписьмово повідомляти контролюючийорган,якимвизначеносумугрошового зобов'язанняабоприйнятоіншерішення,прооскарженняйого податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.
56.6. У разі коликонтролюючийорганприймаєрішенняпро повнеабо часткове незадоволення скарги платника податків,такий платник податків маєправозвернутисяпротягом10календарних днів,наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.
56.7. У разі порушення платником податків вимог пунктів56.3 і56.6 подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення.
56.8. Контролюючийорган,якийрозглядаєскаргуплатника податків,зобов'язанийприйняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів,наступнихзаднемотримання скарги,наадресуплатникаподатків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.
56.9. Керівник(абойогозаступник)відповідного контролюючогооргану може прийняти рішення про продовження строку розглядускаргиплатникаподатківпонад20-деннийстрок, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів,таписьмовоповідомитипроцеплатникаподатківдо закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.
Якщо вмотивованерішеннязаскаргоюплатникаподатків не надсилається платникуподатківпротягом20-денногострокуабо протягом строку,продовженого за рішенням керівника контролюючого органу (або йогозаступника),такаскаргавважаєтьсяповністю задоволеноюнакористьплатникаподатків з дня,наступного за останнім днем зазначених строків.
Скарга вважаєтьсятакожповністюзадоволеноюнакористь платникаподатків,якщорішеннякерівника контролюючого органу (або його заступника) про продовження строків її розгляду небуло надісланоплатникуподатківдозакінчення20-денногостроку, зазначеного в абзаці першому цього пункту.
56.10. Рішення Державної податкової адміністрації Українита спеціальноуповноваженогоцентрального органу виконавчої влади в галузімитноїсправи,прийнятезарозглядомскаргиплатника податків,є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
56.11. Не підлягає оскарженню податкове зобов'язання,самостійно визначене платником податків.
56.12. Якщовідповіднодоцього Кодексу контролюючий орган самостійно визначаєгрошовезобов'язанняплатникаподатківза причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків маєправонаадміністративнеоскарження рішеньконтролюючогоорганупротягом30календарних днів,що настаютьзаднемнадходженняподатковогоповідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.
56.13. Уразіколи останній день строків,зазначених у цій статті,припадає на вихідний або святковийдень,останнімднем такихстроківвважаєтьсяпершийробочийдень,щонастаєза вихідним або святковим днем.
56.14. Строкиподанняскаргинаподаткове повідомлення-рішенняабобудь-якеіншерішенняконтролюючого органуможутьбутипродовженізаправиламиінапідставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 цього Кодексу.
56.15. Скарга,поданаіздотриманнямстроків,визначених пунктом 56.3 цієї статті,зупиняєвиконанняплатникомподатків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленнірішенні (рішенні),на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Протягом зазначеногострокуподаткові вимоги з податку,що оскаржується,не надсилаються,а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
56.16. Днемподанняскаргивважаєтьсяденьфактичного отриманняскаргивідповіднимконтролюючиморганом,авразі надсиланняскаргипоштою- дата отримання відділенням поштового зв'язку від платника податків поштового відправленняізскаргою, яказазначенавідділеннямпоштовогозв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.
56.17.1. днем,наступнимзаостаннімднемстроку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке іншерішеннявідповідногоконтролюючогооргануу разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк;
56.17.2. днемотриманняплатникомподатківрішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;
56.17.3. днем отримання платником податків рішенняДержавної податковоїадміністраціїУкраїниабоспеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи;
56.17.4. виключено;
56.17.5. днем звернення платникаподатківдоконтролюючого органуіззаявоюпророзстрочення,відстроченняподаткових зобов'язань, що оскаржувались.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважаєть- ся днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.