Стаття 42. Листування з платником податків 42.1. Податкові повідомлення - рішення,податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повиннібутискладеніуписьмовійформі,відповіднимчином підписані та завірені печаткою відповідних органів.
42.2. Документи вважаютьсяналежнимчиномврученими,якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням,податковою адресою) платникаподатківрекомендованимлистомзповідомленнямпро вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
42.3. Якщо платник податківпротягомчотирьохднівздня надсиланняйомуконтролюючиморганомвідповідного документа не повідомив такий контролюючий орган прозмінуподатковоїадреси, поверненнядокументів,яктаких,щонезнайшли адресата,не звільняє платника податку від їх виконання.
Стаття 43. Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань
43.2. У разі наявності у платника податків податкового боргу, поверненняпомилковота/абонадмірусплаченоїсумигрошового зобов'язаннянапоточнийрахуноктакогоплатникаподатківв установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, уразівідсутностіуплатникаподатківрахункувбанку, проводитьсялише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
43.3. Обов'язковоюумовоюдляздійсненняповерненнясум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крімповерненнянадміруутриманих(сплачених)сум податкуздоходівфізичнихосіб,якірозраховуютьсяорганом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуванимдоходомплатника податку)протягом1095днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
43.4. Платник податків подає заявунаповерненняпомилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахуваннякоштів:напоточнийрахунок платникаподатківвустановібанку;напогашеннягрошового зобов'язання (податкового боргу) зіншихплатежів,контрольза справляннямякихпокладено на контролюючі органи,незалежно від виду бюджету;повернення готівковимикоштамизачекомуразі відсутності у платника податків рахунку в банку.
43.5. Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінченнядвадцятиденногострокуздняподанняплатником податківзаявиготуєвисновокпроповернення відповідних сум коштівзвідповідногобюджетутаподаєйогодлявиконання відповідному органові Державного казначейства України.
На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснює поверненняпомилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України.
Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасністьпередачіДержавному казначействуУкраїнидля виконаннявисновкупроповерненнявідповіднихсумкоштівз відповідного бюджету.
Стаття 44. Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності
44.1. Для цілей оподаткування платникиподатківзобов'язані вестиоблікдоходів,витратта інших показників,пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податковихзобов'язань, напідставіпервиннихдокументів,регістрівбухгалтерського обліку,фінансовоїзвітності,іншихдокументів,пов'язанихз обчисленням і сплатою податків і зборів,ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податківзабороняєтьсяформуванняпоказників податковоїзвітності,митнихдеклараційна підставі даних,не підтвердженихдокументами,щовизначеніабзацомпершимцього пункту.
У випадках,передбаченихстаттею216Цивільногокодексу України ( 435-15 ), платниками податків вносяться відповідні зміни доподатковоїзвітності у порядку,визначеному статтею 50 цього Кодексу.
44.2. Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податкуна прибутоквикористовує дані бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з врахуванням положень цього Кодексу.
Платники податку на прибуток,що оподатковуються заставкою нуль відсотків та відповідають критеріям, визначеним пунктом 154.6 статті 154 цього Кодексу,ведуть спрощенийбухгалтерськийоблік доходівтавитратзметоюобрахункуоб'єкта оподаткування за методикою, затвердженою Міністерством фінансів України.
Методика бухгалтерськогооблікутимчасовихтапостійних податкових різниць затверджується у порядку, передбаченому Законом України"Пробухгалтерськийобліктафінансовузвітністьв Україні" ( 996-14 ).
44.3. Платникиподатківзобов'язанізабезпечити зберігання документів,визначенихупункті44.1цієїстатті,атакож документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи,не меншяк 1095днів з дня подання податкової звітності,для складення якої використовуються зазначені документи,а у разі її неподання-з передбаченогоцимКодексомграничноготермінуподаннятакої звітності.
У разі ліквідації платника податківдокументи,визначеніу пункті 44.1 цієї статті, за період діяльності платника податків не меншяк1095днів,щопередувалидатіліквідаціїплатника податків,вустановленомузаконодавством порядку передаються до архіву.
44.4. Якщо документи,визначені у пункті 44.1цієїстатті, пов'язанізпредметомперевірки,проведеннямпроцедури адміністративногооскарженняприйнятогозаїїрезультатами податковогоповідомлення-рішенняабосудовогорозгляду,такі документиповиннізберігатисядозакінченняперевіркита передбаченогозакономстрокуоскарженняприйнятихзаїї результатами рішень та/або вирішення справи судом,аленеменше строків, передбачених пунктом 44.3 цієї статті.
44.5. Уразівтрати,пошкодження або дострокового знищення документів,зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податківзобов'язанийуп'ятиденнийстрокзднятакої події письмово повідомити орган державної податковоїслужбизамісцем облікувпорядку,встановленомуцимКодексомдляподання податкової звітності,та митний орган,яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Платник податківзобов'язанийвідновитивтрачені документи протягом 90 календарних днів з дня,що настає за днем надходження повідомленнядоорганудержавноїподатковоїслужби,митного органу.
У разі неможливості проведення перевірки платника податківу випадках,передбаченихцим підпунктом,терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення танаданнядокументів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків.
44.6. Уразіякщодозакінченняперевірки або у терміни, визначенівабзацідругомупункту44.7цієїстаттіплатник податківненадаєпосадовимособам органу державної податкової служби,які проводять перевірку,документи (незалежно від причин такогоненадання,крімвипадківвиїмкидокументівабо іншого вилучення правоохоронними органами),що підтверджуютьпоказники, відображенітакимплатникомподатківуподатковійзвітності, вважається,що такі документи буливідсутніутакогоплатника податків на час складення такої звітності.
Якщо платникподатківпіслязакінченняперевіркитадо прийняттярішенняконтролюючиморганомзарезультатамитакої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (крім випадків,передбачених абзацом другим пункту 44.7 цієї статті),такі документи повинні бути врахованіконтролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.
44.7. Уразіякщо посадова особа контролюючого органу,яка здійснюєперевірку,відмовляєтьсязбудь-якихпричинвід врахуваннядокументів,наданихплатникомподатківпідчас проведення перевірки,платник податків маєправодозакінчення перевіркинадіслатилистомзповідомленнямпровручення та з описомвкладеногоабонадатибезпосередньодоконтролюючого органу,якийпризначивпроведенняперевірки,копіїтаких документів (засвідчені печаткою платникаподатків(занаявності печатки)тапідписомплатникаподатків-фізичноїособи або посадової особи платника податків - юридичної особи).
Протягом трьох робочих днів з дняотриманняактаперевірки платникподатківмаєправонадати до контролюючого органу,що призначив перевірку,документи,визначені вактіперевіркияк відсутні.
У разіякщопідчаспроведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три дні до дня її завершення або коли надісланіупередбаченомуабзацомпершимцього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три дні до днязавершенняперевірки,проведення перевірки продовжується на строк, визначений статтею 82 цього Кодексу.
У разі якщо надіслані у передбаченомуабзацомпершимцього пунктупорядкудокументинадійшли до контролюючого органу після завершенняперевіркиабоуразінаданнятакихдокументів відповідно до абзацу другого цього пункту,контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевіркита призначитипозаплановудокументальнуперевіркутакого платника податків.
44.8. Відокремленіпідрозділи,яківизначеніплатником окремогоподатку,повиннівестиоблікзтакогоподаткуза правилами, встановленими цим Кодексом.
Стаття 45. Податкова адреса
45.1. Платник податків - фізична особа зобов'язаний визначити свою податкову адресу.
Податковою адресоюплатникаподатків-фізичноїособи визнається місце її проживання,за яким вона береться на облік як платник податків в органі державної податкової служби.
Платник податків-фізичнаособаможематиодночасно не більше однієї податкової адреси.
45.2. Податковоюадресоююридичноїособи(відокремленого підрозділуюридичноїособи)ємісцезнаходження такої юридичної особи,відомості про що містяться уЄдиномудержавномуреєстрі підприємств та організацій України.
Податковою адресоюпідприємства,переданогоудовірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.
ГЛАВА 2. ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ
Стаття 46. Податкова декларація (розрахунок)
46.1. Податковадекларація,розрахунок(далі-податкова декларація)-документ,що подається платником податків (у тому числівідокремленимпідрозділомувипадках,визначенихцим Кодексом) контролюючому органу у строки,встановлені законом,на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплатаподаткового зобов'язання,чидокумент,щосвідчитьпросумидоходу, нарахованого(виплаченого)накористьплатниківподатків- фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною. 46.2. Платник податку на прибуток подає разомзвідповідною податковоюдекларацієюквартальнуабо річну фінансову звітність (крім малих підприємств)упорядку,передбаченомудляподання податкової декларації.
Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексуУкраїни(436-15), подаютьразомзрічноюподатковоюдекларацією річну фінансову звітністьупорядку,передбаченомудляподанняподаткової декларації.
У складіфінансовоїзвітностіплатникподатківзазначає тимчасові та постійні податкові різницізаформою,встановленою Міністерством фінансів України.
46.3. Якщозгіднозправилами,визначенимицим Кодексом, податкова звітність зокремогоподаткускладаєтьсянаростаючим підсумком,податковадеклараціязарезультатамиостаннього податковогоперіодурокуприрівнюєтьсядорічноїподаткової декларації. У такому разі річна податкова декларація не подається.
46.4. Якщоплатникподатківвважає,щоформаподаткової декларації,визначена центральним контролюючим органом,збільшує абозменшуєйогоподаткові зобов'язання,всупереч нормам цього Кодексу з такого податку чи збору,він маєправозазначитицей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разінеобхідностіплатникподатківможеподати разом з такою податковою декларацією доповнення до такоїдекларації,які складенізадовільноюформою,щовважатиметьсяневід'ємною частиноюподатковоїдекларації.Такедоповненняподаєтьсяз поясненням мотивів його подання.
46.5. Формаподаткової декларації встановлюється центральним органом державної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.
У такому ж порядку встановлюються форми податкових декларацій з місцевих податків і зборів,що є обов'язковими для застосування їх платниками (податковими агентами).
Форма деклараціїпромайновийстанідоходи(податкової декларації) встановлюється з урахуванням особливостей,визначених пунктом 179.9 статті 179 цього Кодексу.
Форма спрощеної податкової декларації, що передбачена пунктом 49.2 статті49цьогоКодексу,тапорядокпереходуплатників податківнаподаннятакоїдеклараціївстановлюються Кабінетом Міністрів України.
Форма, порядок та строки подання митної декларації,атакож порядокприйняття митним органом митної декларації визначаються з урахуванням вимог митного законодавства України.
Державні органи,які встановлюють відповідно до цього пункту формиподатковихдекларацій,зобов'язані оприлюднити такі форми для використання їх платниками податків.
46.6. Якщо врезультатізапровадженняновогоподаткуабо зміниправил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган державної податкової служби, який затвердив такі форми, зобов'язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначенняновихформдекларацій(розрахунків),які набирають чинності для складання звітності з податковогоперіоду, щонастаєзаподатковимперіодом,уякомувідбулосяїх оприлюднення,є чинними форми декларацій (розрахунків),чинні до такого визначення.
Після внесеннязміндонормативно-правовихактів з питань оподаткуванняцентральнийоргандержавноїподатковоїслужби повиненздійснитизаходи,пов'язанізоприлюдненнямта застосуванням таких змін. Вимоги статей46-50цьогоКодексунепоширюютьсяна декларуваннятоварів(продукції),ввезенихнамитну територію України або вивезених з неї відповіднодомитногозаконодавства України(крімвипадків,визначениху цих статтях),а також на декларування відрахувань до соціальних фондів та інше інформаційне декларування,якеміститьекономічнівідомостіпросуб'єктів оподаткування, що не стосуються обчислення податків.
Стаття 47. Особи, які несуть відповідальність за складення податкової звітності
47.1. Відповідальністьзанеподання,порушенняпорядку заповнення документів податкової звітності,порушення строківїх поданняконтролюючиморганам,недостовірністьінформації, наведеної у зазначених документах, несуть:
47.1.1. юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, яківідповідно до цього Кодексу визначені платниками податків,а також їх посадові особи.
Відповідальність запорушенняподатковогозаконодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа,до складу якої він входить;
47.1.2. фізичні особи - платники податків таїхзаконнічи уповноважені представники у випадках, передбачених законом;