80.2. Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника органу податковоїслужби,оформленогонаказом,копія якоговручаєтьсяплатникуподатківабойогоуповноваженому представнику під розписку до початку проведеннятакоїперевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин:
80.2.1. у разі коли за результатами перевірок інших платників податківвиявленофакти,якісвідчатьпроможливіпорушення платникомподатківзаконодавстващодовиробництватаобігу підакцизних товарів,здійснення платником податківрозрахункових операцій,ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв про державну реєстрацію та інших документів,контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
80.2.2. уразіотриманнявустановленомузаконодавством порядкуінформаціївіддержавнихорганів або органів місцевого самоврядування,якасвідчитьпроможливіпорушенняплатником податківзаконодавства,контрользаякимпокладенона органи державної податкової служби,зокрема,щодо здійснення платниками податківрозрахунковихоперацій,веденнякасовихоперацій, наявності патентів,ліцензій, свідоцтв про державну реєстрацію та іншихдокументів,контроль за наявністю яких покладено на органи державної податковоїслужби,виробництватаобігупідакцизних товарів;
80.2.3. письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповіднодозакону,пропорушенняплатникомподатків установленогопорядку проведення розрахункових операцій,касових операцій, патентування або ліцензування;
80.2.4. неподаннясуб'єктомгосподарюваннявустановлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахунковихоперацій,розрахунковихкнижоктакнигобліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
80.2.5. отриманнявустановленомузаконодавствомпорядку інформаціїпропорушеннявимогзаконодавствавчастині виробництва,обліку,зберіганнятатранспортуванняспирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільовоговикористання спирту платниками податків;
80.2.6. уразівиявленнязарезультатамипопередньої перевірки порушення законодавства з питань,визначенихупункті 75.1.3;
80.2.7. уразіотриманнявустановленомузаконодавством порядкуінформаціїпровикористанняпрацінайманихосіббез належногооформленнятрудовихвідносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, атакож здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
80.3. Фактичнаперевірка,щоздійснюєтьсяза наявності обставини,визначеноїупункті 80.2.6,може бути проведена для контролющодоприпиненняпорушеннязаконодавствазпитань, визначених у пункті 75.1.3,одноразово протягом 12 місяців з дати складання акта за результатами попередньої перевірки.
80.4. Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядкуздійсненнярозрахунковихопераційтаведеннякасових операцій,посадовими особами органів державної податковоїслужби напідставіпідпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
80.5. Допуск посадовихосіборганівподатковоїслужбидо проведенняфактичноїперевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
80.6. Підчаспроведенняфактичноїперевіркивчастині дотриманняроботодавцемзаконодавстващодоукладення трудового договору,оформлення трудових відносин з працівниками(найманими особами),втомучислітим,якимустановленовипробування, перевіряється наявність належногооформленнятрудовихвідносин, з'ясовуютьсяпитаннящодоведенняоблікуроботи,виконаної працівником,обліку витрат на оплату праці,відомості про оплату праціпрацівника.Дляз'ясуванняфактуналежногооформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи,якідаютьзмогуїїідентифікувати(посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).
80.8. Підчаспроведення перевірки посадовими особами,які здійснюютьтакуперевірку,можепроводитисяхронометраж господарськихоперацій.За результатами хронометражу складається довідка,яка підписуєтьсяпосадовимиособамиорганудержавної податковоїслужбитапосадовими особами суб'єкта господарювання або йогопредставниката/абоособами,щофактичноздійснюють господарські операції.
80.9. Строкипроведенняфактичноїперевіркивстановлені статтею 82 цього Кодексу.
80.10. Порядокоформленнярезультатівфактичноїперевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Стаття 81. Умови та порядок допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок
81.1. Посадовіособиорганудержавноїподатковоїслужби вправі приступити до проведення документальноївиїзноїперевірки за наявності підстав для її проведення, визначених цим Кодексом, і фактичної перевірки,яка проводиться зпідстав,визначенихцим Кодексом, та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки,в якому зазначаються дата видачі,найменування органу державноїподатковоїслужби,реквізитинаказупропроведення відповідноїперевірки,найменуваннятареквізитисуб'єкта (об'єкта),перевіркаякогопроводиться(прізвище,ім'я,по батькові фізичної особи - платника податку,якийперевіряється), мета,вид(планова або позапланова),підстави,дата початку та тривалість перевірки,посада тапрізвищепосадової(службової) особи,якапроводитимеперевірку.Направленнянаперевірку у такому випадку є дійсним занаявностіпідписукерівникаоргану державноїподатковоїслужбиабо його заступника,що скріплений печаткою органу державної податкової служби.
Непред'явлення платнику податків (його посадовим(службовим) особамабо особам,які фактично проводять розрахункові операції) направлення на проведення перевірки або пред'явленнянаправлення, оформленогозпорушеннямвимог,установленихцимпунктом,є підставоюдлянедопущенняпосадових(службових)осіборгану державноїподатковоїслужби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових(службових)осіб платникаподатків(йогопредставниківабоосіб,які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах,ніжвизначенівабзацідругомуцьогопункту,не дозволяється.
При пред'явленнінаправленняплатникуподатківта/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам,які фактично проводятьрозрахунковіоперації)такі особирозписуютьсяунаправленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб,які фактично проводять розрахунковіоперації)розписатисяунаправленніна перевіркупосадовими(службовими)особамиорганудержавної податкової служби складається акт,який засвідчує факт відмови. У такомувипадкуактпровідмовувідпідписуу направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
81.2. Уразівідмовиплатникаподатківта/абопосадових (службових)осібплатника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допускупосадових (службових)осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
81.3. Під час проведення перевірок посадові (службові)особи органівдержавноїслужбиповиннідіятиумежахповноважень, визначених цим Кодексом.
Керівники івідповідніпосадовіособиюридичнихосібта фізичніособи-платникиподатківпідчасперевірки,що проводитьсяорганамидержавноїподатковоїслужби,зобов'язані виконувативимогиорганівдержавноїподатковоїслужбищодо усунення виявлених порушень законів про оподаткування іпідписати акт(довідку)пропроведенняперевіркитамають право надати заперечення на цей акт (довідку).
Стаття 82. Строки проведення виїзних перевірок
82.1. Тривалість перевірок,визначенихустатті77цього Кодексу,неповиннаперевищувати30робочихднів для великих платників податків,щодосуб'єктівмалогопідприємництва- 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу,можливе за рішенням керівника органудержавної податковоїслужбинебільшякна15 робочих днів для великих платників податків,щодо суб'єктівмалогопідприємництва-не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.
82.2. Тривалість перевірок, визначенихустатті78цього Кодексу(крімперевірок,щопроводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалістьякихвстановленаустатті200цього Кодексу),не повиннаперевищувати15робочихднівдлявеликихплатників податків,щодосуб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78цього Кодексу,можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш якна10робочихднівдлявеликих платниківподатків,щодосуб'єктівмалогопідприємництва - не більш як на 2 робочих дні,інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
82.3. Тривалістьперевірок,визначенихстаттею80цього Кодексу, не повинна перевищувати 10 діб.
Продовження строку таких перевірок здійснюєтьсязарішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 5 діб.
Підставами для подовження строку перевірки є:
82.3.1. заявасуб'єктагосподарювання(у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки);
82.3.2. змінний режим роботи або підсумований облікробочого часу суб'єкта господарювання та/або його господарських об'єктів.
82.4. Проведеннядокументальноївиїзноїплановоїта позаплановоїперевіркивеликогоплатникаподатківможебути зупинено за рішенням керівника податкового органу, що оформляється наказом, копія якого не пізніше наступного робочого дня вручається платникуподатківабойогоуповноваженомупредставникупід розписку,з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк.
Зупинення документальноївиїзноїпланової,позапланової перевірки перериває перебіг строкупроведенняперевіркивразі врученняплатникуподатківабо його уповноваженому представнику під розписку копії наказупрозупиненнядокументальноївиїзної планової, позапланової перевірки.
При цьому перевірка може бути зупинена на загальний строк, що не перевищує 30 робочих днів,а вразінеобхідностіпроведення експертизи,отриманняінформації від іноземних державних органів щододіяльностіплатникаподатків,завершеннярозглядусудом позовівз питань,пов'язаних з предметом перевірки,відновлення платникомподатківвтраченихдокументівперевіркаможебути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.
Загальний термінпроведення перевірок,визначених у пунктах 200.10та200.11статті200цьогоКодексу,зурахуванням установлених цим пунктом строків зупинення не може перевищувати 60 календарних днів.
Стаття 83. Матеріали, які є підставами для висновків під час проведення перевірок
83.1. Дляпосадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є:
83.1.1. документи, визначені цим Кодексом;
83.1.2. податкова інформація;
83.1.3. експертні висновки;
83.1.4. судові рішення;
83.1.5. виключено;
83.1.6. інші матеріали,отриманівпорядкутауспосіб, передбаченіцимКодексомабоіншимизаконами,контрольза дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.
Стаття 84. Проведення експертизи під час здійснення податкового контролю органами державної податкової служби 84.1. Експертизапроводитьсяуразі,колидлявирішення питань,щомаютьзначеннядля здійснення податкового контролю, необхідні спеціальні знання у галузінауки,мистецтва,техніки, економікита в інших галузях.Залучення експерта здійснюється на договірних засадах та за рахунок коштів сторони,що є ініціатором залучення експерта.
84.2. Експертизапризначаєтьсязазаявою платника податків або за рішенням керівника (або його заступника)органудержавної податкової служби, в яких зазначаються:
84.2.1. підстави для залучення експерта;
84.2.2. прізвище, ім'я та по батькові експерта;
84.2.3. реквізитиплатникаподатків,стосовноякого здійснюється податковий контроль;
84.2.4. питання, поставлені до експерта;
84.2.5. документи,предмети та інші матеріали, які подаються на розгляд експерта.
84.3. Органдержавноїподатковоїслужби,керівник(або заступник) якогопризначивпроведенняекспертизи,зобов'язаний ознайомитиплатникаподатків(його представника) з рішенням про проведення експертизи, а після закінчення експертизи - з висновком експерта. 84.4. виключено.
84.5. Експертмаєправоознайомлюватисязподанимийому матеріалами,якістосуютьсяпредметаекспертизи,тапросити надання додаткових матеріалів.
Експерт маєправовідмовитисявіднадання висновку,якщо поданихматеріалівнедостатньоаботакийекспертневолодіє необхідними знаннями для проведення зазначеної експертизи. 84.6. За надання завідомо неправдивого висновку експерт несе відповідальність відповідно до закону.