97.6 Уразі якщо суми надміру сплачених грошових зобов'язань абосуминевідшкодованихподатківзвідповідногобюджету перевищуютьсуми грошових зобов'язань або податкового боргу перед таким бюджетом,суми перевищення використовуютьсядляпогашення грошових зобов'язань або податкового боргу перед іншими бюджетами, а завідсутностітакихзобов'язань(боргу)перераховуютьсяу розпорядженнятакогоплатникаподатків.Порядокпроведення заліків,визначених у цьому пункті,встановлюється Міністерством фінансів України.
Стаття 98. Порядок погашення грошових зобов'язань або податкового боргу у разі реорганізації платника податків 98.1. Підреорганізацієюплатникаподатківуційстатті розуміється зміна його правового статусу,яка передбачає будь-яку з таких дій або їх поєднання:
98.1.1. змінанайменуванняплатникаподатків,адля господарських товариств -змінаорганізаційно-правовогостатусу товариства,щотягнезасобоюзмінуїхкоду згідно з Єдиним державнимреєстромпідприємствтаорганізаційУкраїнита/або податкового номера;
98.1.2. злиттяплатниківподатків,асамепередача майна платника податків до статутних фондівіншихплатниківподатків, унаслідокчоговідбуваєтьсяліквідація платника податків,який зливається з іншими;
98.1.3. поділ платника податківнадекількаосіб,асаме поділйогомайнаміж статутними фондами новоутворених юридичних осібта/абофізичнимиособами,внаслідокякоговідбувається ліквідація юридичного статусу платника податків, який поділяється;
98.1.4. виділеннязплатникаподатківіншихплатників податків,а саме передача частинимайнаплатникаподатків,що реорганізується,достатутнихфондів інших платників податків в обмін на їх корпоративні права,внаслідок якогоневідбувається ліквідація платника податків, що реорганізується;
98.1.5. реєстраціюфізичної особи як суб'єкта господарювання безскасуванняїїпопередньоїреєстраціїякіншогосуб'єкта господарювання або з таким скасуванням.
98.2. У разі якщо власник платника податків або уповноважений ниморганприймаєрішенняпрореорганізаціютакогоплатника податків,йогогрошовізобов'язання чи податковий борг підлягає врегулюванню в такому порядку:
98.2.1. якщореорганізаціяздійснюєтьсяшляхомзміни найменування, організаційно-правового статусу або місця реєстрації платника податків,після реорганізації він набуваєусіхправі обов'язківщодопогашеннягрошовихзобов'язаньчи податкового боргу, які виникли до його реорганізації;
98.2.2. якщореорганізаціяздійснюєтьсяшляхомоб'єднання двохабобільшеплатників податків в одного платника податків з ліквідацією платників податків, що об'єдналися, об'єднаний платник податківнабуваєусіхправ і обов'язків щодо погашення грошових зобов'язань чиподатковогоборгувсіхплатниківподатків,що об'єдналися;
98.2.3. якщореорганізаціяздійснюєтьсяшляхомподілу платника податків на дві або більшеособизліквідацієютакого платника податків,що розподіляється,усі платники податків, які виникнутьпіслятакоїреорганізації,набуваютьусіхправі обов'язківщодопогашеннягрошовихзобов'язаньчи податкового боргу, які виникли до такої реорганізації.
Зазначені зобов'язаннячиборгрозподіляютьсяміж новоутворенимиплатниками податків пропорційно часткам балансової вартості майна,отриманого ними у процесі реорганізації згідноз розподільним балансом.
У разі якщо одна чи більше новоутворених осіб не є платниками податків, щодо яких виникли грошові зобов'язання або борг платника податків, який був реорганізований, зазначені грошові зобов'язання чи податковий боргповністюрозподіляютьсяміжособами,щоє платникамитакихподатків,пропорційночасткам отриманого ними майна,без урахування майна,наданого особам, що не є платниками таких податків.
98.3. Реорганізація платника податків шляхом виділення з його складуіншогоплатникаподатківабовнесеннячастинимайна платника податків до статутного фонду іншого платника податків без ліквідації платника податків,який реорганізується,не тягнеза собоюрозподілугрошовихзобов'язаньчиподаткового боргу між таким платником податків та особами,утворенимиупроцесійого реорганізації,чивстановлення їх солідарної відповідальності за порушенняподатковогозаконодавства,крімвипадків,колиза висновкамиорганудержавної податкової служби така реорганізація може призвести до неналежного погашеннягрошовихзобов'язаньчи податковогоборгуплатникомподатків,якийреорганізується. Рішенняпрозастосуваннясолідарноїаборозподільної відповідальностіза порушення податкового законодавства може бути прийняте органом державної податкової служби уразі,колимайно платникаподатків,щореорганізується,перебуваєу податковій заставі на момент прийняття рішення протакуреорганізацію.Для цілейцієї статті до зазначених видів реорганізації прирівнюється оренда цілісного майнового комплексу відповіднодозаконодавства України про оренду державного та комунального майна.
98.4. Платникподатків,майноякогопереданев податкову заставу,аботой,щоскориставсяправомреструктуризації податковогоборгу,зобов'язанийзавчасноповідомитиорган державної податкової служби про прийняття рішення щодопроведення будь-якихвидівреорганізаціїтаподатиорганудержавної податкової служби план такоїреорганізації.Уразіколиорган державноїподатковоїслужбивстановлює,щоплан реорганізації призводитьабоможеумайбутньомупризвестидоненалежного погашення грошових зобов'язань чи податкового боргу, він має право прийняти рішення про:
98.4.1. розподіл суми грошовихзобов'язаньабоподаткового боргуміжплатникамиподатків,щовиникаютьурезультаті реорганізації,зурахуваннямочікуваноїприбутковості (ліквідності)кожноготакогоплатника податків без застосування принципу пропорційного розподілу,встановленого пунктами98.2і 98.3 цієї статті;
98.4.2. погашення грошових зобов'язань або податкового боргу, забезпеченихподатковоюзаставою,допроведеннятакої реорганізації;
98.4.3. встановленнясолідарноївідповідальностіза сплату грошових зобов'язань платника податків, який реорганізується, щодо всіхосіб,утворених у процесі реорганізації,що тягне за собою застосування режиму податкової заставищодовсьогомайнатаких осіб;
98.4.4. поширенняправа податкової застави на майно платника податків,якийстворюєтьсяшляхомоб'єднанняіншихплатників податків, якщо один або більше з них мали грошові зобов'язання або податковий борг, забезпечений податковою заставою.
98.5. Прийняті відповідно до пункту 98.4 цієї статтірішення органу державної податкової служби можуть бути оскаржені в порядку та у строки,визначеніцимКодексомдляоскарженнягрошового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом.
98.7. Реорганізаціяплатникаподатківнезмінюєстроків погашення грошових зобов'язань абоподатковогоборгуплатниками податків, утвореними у результаті такої реорганізації.
98.8. У разі якщо платник податків,що реорганізується,має суми надміру сплачених грошових зобов'язань,такі суми підлягають залікуврахунокйогонепогашенихгрошовихзобов'язаньабо податковогоборгузаіншимиподатками.Зазначенасума розподіляєтьсяміжбюджетамитадержавнимицільовимифондами пропорційно загальним сумам грошового зобов'язання або податкового боргу такого платника податків.
98.9. У разі якщо сума надміру сплачених грошових зобов'язань або невідшкодованих податків та зборів платника податків перевищує сумугрошових зобов'язань або податкового боргу з інших податків, сума перевищення перераховується в розпорядженняправонаступників такогоплатникаподатківпропорційнойогочастці в майні,що розподіляється,згідно з розподільним балансомабопередаточним актом.
Стаття 99. Порядок виконання грошових зобов'язань фізичних осіб у разі їх смерті або визнання безвісно відсутніми чи недієздатними, а також неповнолітніх осіб
99.1. Грошові зобов'язання фізичної особи уразіїїсмерті абооголошеннясудомпомерлою виконуються її спадкоємцями,які прийняли спадщину (крімдержави),вмежахвартостімайна,що успадковується,тапропорційночастціуспадщинінадату її відкриття.
Протягом строкуприйняттяспадщинина грошові зобов'язання та/або податковий борг спадкодавців пеня не нараховується.
У разі переходуспадщинидодержавигрошовізобов'язання померлої фізичної особи припиняються.
99.2. Грошовізобов'язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями),опікунами (піклувальниками) донабуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі)неповнолітніхінеповнолітніуразі невиконання грошових зобов'язаньнеповнолітніхнесутьсолідарну майновувідповідальність за погашення грошових зобов'язань та/або податкового боргу.
99.3. Грошові зобов'язання фізичної особи,яка визнана судом недієздатною,виконуютьсяїїопікуномзарахунокмайна такої фізичної особи у порядку, встановленому цим Кодексом.
Опікун недієздатної особи виконуєгрошовізобов'язання,що виникли на день визнання її недієздатною за рахунок майна,на яке може бути звернуто стягнення згідноіззаконом,такоїфізичної особи.
99.4. Грошові зобов'язання фізичної особи,яка визнана судом безвісно відсутньою,виконуються особою,на яку вустановленому порядкупокладено здійснення опіки над майном безвісно відсутньої особи.
Особа, яка здійснюєопікунадмайном безвісновідсутньої особи,виконує грошові зобов'язання,що виникли на день визнання її безвісно відсутньою,за рахунок майна такої фізичної особи, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом.
99.5. Батьки(усиновителі)таопікуни(піклувальники) неповнолітніх,опікуни недієздатних,особи,наякихпокладено здійсненняопікинадмайномбезвісновідсутніх(законні представники платників податків-фізичнихосіб),повиннівід імені відповідних фізичних осіб:
99.5.1. податизанаявностіпідставорганудержавної податкової служби заявудляреєстраціїтакихфізичнихосібу Державномуреєстріфізичнихосіб-платниківподатківтау випадках,передбачених цим Кодексом,іншу інформацію,необхідну для ведення зазначеного Державного реєстру;
99.5.2. своєчасноподаватиналежнимчиномзаповнені декларації про доходи та майно;
99.5.3. у випадках,передбачених цим Кодексом,вестиоблік доходів і витрат;
99.5.4. виконувати інші обов'язки, визначені цим Кодексом.
99.6. Законні представники платників податків - фізичних осіб несутьвідповідальність,передбаченуцимКодексомтаіншими законамидляплатниківподатків,заневиконанняобов'язків, зазначених у пункті 99.5 цієї статті.
99.7. Якщо майна недієздатної або безвісновідсутньоїособи недостатньодля забезпечення виконання грошових зобов'язань такої фізичноїособи,атакождлясплатинарахованихштрафних (фінансових)санкцій,тосумиподатковогоборгусписуються у порядку,встановленому центральним органомдержавноїподаткової служби.
99.8. Уразіскасування судом рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою абоприйняттярішенняпропоновлення цивільноїдієздатностіфізичноїособи,якавизнавалася недієздатною,грошовезобов'язаннятакоїфізичноїособи відновлюєтьсявчастинісумподатків,списанихвідповідно до пункту 99.7 цієї статті. Штрафні (фінансові) санкції у такому разі несплачуютьсязаперіодз дня набрання законної сили рішенням судупровизнанняфізичноїособибезвісновідсутньоючи недієздатноюдоднянабраннязаконноїсилирішеннямипро скасування рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою чи рішення про поновлення цивільної дієздатності фізичної особи.
Стаття 100. Розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків
100.1. Розстроченням,відстроченням грошових зобов'язань або податковогоборгу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язаньабоподатковогоборгупідпроценти, розмірякихдорівнюєрозмірупені,визначеномупунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.
Якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, тодлярозрахункупроцентівбереться сума за вирахуванням суми пені.
100.2. Платник податків має право звернутися до контролюючого органуіззаявоюпророзстроченнятавідстроченнягрошових зобов'язаньабоподатковогоборгу.Платникподатків,який звертаєтьсядоконтролюючогооргану із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань,вважається таким,щоузгодив суму такого грошового зобов'язання.
100.3. Розстроченнята відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу в межах процедури відновленняплатоспроможності боржниказдійснюютьсявідповіднодозаконодавствазпитань банкрутства.
100.4. Підставою для розстроченнягрошовихзобов'язаньабо податковогоборгуплатникаподатківєнаданнянимдостатніх доказівіснуванняобставин,перелік(1235-2010-п)яких визначаєтьсяКабінетомМіністрівУкраїни,щосвідчатьпро наявністьзагрозивиникненняабонакопичення податкового боргу такогоплатника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчитьпроможливістьпогашеннягрошовихзобов'язаньта податковогоборгута/абозбільшенняподатковихнадходженьдо відповідногобюджетувнаслідок застосування режиму розстрочення, протягомякого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
100.5. Підставою для відстроченнягрошовихзобов'язаньабо податкового боргу платника податків є надання ним доказів, перелік (1235-2010-п ) яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели дозагрозивиникненняабонакопичення податкового боргу такого платникаподатків,атакожекономічногообґрунтування,яке свідчитьпроможливістьпогашеннягрошовихзобов'язаньабо податковогоборгута/абозбільшенняподатковихнадходженьдо відповідногобюджетувнаслідок застосування режиму відстрочення, протягомякого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
100.6. Розстрочені суми грошових зобов'язань абоподаткового боргу(втому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця,що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.
100.7. Відстроченісуми грошових зобов'язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якогомісяця, визначеноговідповіднимконтролюючиморганомчивідповідним органом місцевого самоврядування,який згідноізпунктом100.8 цієїстаттізатверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошовихзобов'язаньабоподатковогоборгу,аленепізніше закінчення12календарнихмісяцівзднявиникненнятакого грошового зобов'язання або податковогоборгу,абоодноразовоу повному обсязі.
100.8. Рішенняпророзстроченнятавідстроченнягрошових зобов'язань чи податкового боргу у межаходногобюджетногороку приймається у такому порядку:
стосовно загальнодержавнихподатківтазборів - керівником контролюючого органу (його заступником);
стосовно місцевихподатківізборів-керівникоморгану державноїподатковоїслужби (його заступником) та затверджується фінансовим органом місцевого органу виконавчої влади,добюджету якого зараховуються такі місцеві податки чи збори.
100.9. Рішенняпророзстроченнятавідстроченнягрошових зобов'язаньчиподатковогоборгустосовнозагальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного бюджетного року,приймається керівником (заступником керівника) центрального контролюючогоорганузаузгодженнямзМіністерствомфінансів України.
100.10. Рішення щодо розстроченнятавідстроченнягрошових зобов'язань чи податкового боргу окремих платників податків щороку оприлюднюються центральним контролюючим органом.
100.11. Розстрочення абовідстроченнянадаютьсяокремоза кожнимподаткомтазбором.Строкисплатирозстрочених (відстрочених) сум або їх часткиможутьбутиперенесенішляхом прийняттяокремогорішеннятавнесеннявідповіднихзміндо договорів розстрочення (відстрочення).